برای دیدن جزییات بیشتر از این پایان نامه و دانلود متن کامل آن اینجا کلیک کنید

-

پایان نامه بررسی اثر تصویرذهنی وادراک از برند بانک ملت برمراجعه مجدد
 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری
دانشگاه پیام نور
دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری
مرکز تهران غرب
 
پایان نامه
برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد
رشته مدیریت اجرایی- گرایش بازاریابی وصادرات
 
عنوان:
بررسی اثر تصویرذهنی وادراک از برند بانک ملت برمراجعه مجدد
زمستان 1393


(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده
در صنعت بانکداری، تاثیرتصویر برند برروی نگرش، ادراک و رفتارمشتریان ، به یک موضوع مهم تبدیل شده است. امروزه برای بانکها، قدرت بازاریابی یک برند سازمان به سرعت به یکی از اهرم های انتقادی برای تمایز و موفقیت تبدیل شده است. تحقیق حاضر، به بررسی اثر تصویرذهنی و ادراک ازبرند بانک ملت برخرید مجدد در بانک ملت پرداخته شد. چهار عامل آگاهی از برند[1]، تصویر ذهنی برند[2]، ادراک برند[3] و وفاداری نسبت به برند[4] را به عنوان عوامل مؤثر بر خرید مجدد مشتریان در این تحقیق در نظر گرفته شده اند. نتایج تحقیق مبتنی بر پاسخ های 315 تن از مشتریان بانک ملت در سطح شهر تهران می­باشد. پژوهش حاضر از منظر هدف از نوع کاربردی بوده و از دید ماهیت و روش از دسته پژوهش های توصیفی- پیمایشی است. از  ضرایب همبستگی و تحلیل رگرسیون ساده وچندگانه آزمون های ناپارامتری کروسکال والیس و من ویتنی برای آزمون فرضیه های تحقیق مورد استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین تصویر ذهنی، آگاهی از برند بانک و کیفیت خدمات بر ادراک مصرف کننده  تأثیر معناداری دارد و باعث ایجاد اعتماد به برند و رضایت از برند بانک و وفاداری مشتریان و در نهایت تمایل به خرید و خرید مجدد مشتریان می­شود و همچنین بین متغیرهای جنس، سن و تحصیلات با خرید مجدد ارتباط معناداری  یافت نشد. بر اساس تحقیق پیشنهاد می‏شود بانک ها، با ایجاد تصویر ذهنی مثبت و قوی نسبت به برند بانک وکیفیت خدمات بهتررا با توجه به ارزش هایی که برای مشتریان خلق می‏کنند و به دنبال آن موجب افزایش سطح وفاداری مشتریان می شود را به عنوان راهکاری برای خرید مجدد مشتریان و خلق مزیت رقابتی به کار گیرند.
کلمات کلیدی: آگاهی ازبرند، برند بانک، تصویرذهنی از برند ، ادراک از برند ، وفاداری مشتری، مراجعه مجدد
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول کلیات تحقیق
1-1)مقدمه کلی.. 10
1-2)مساله اصلی تحقیق.. 12
1-3-ضرورت انجام تحقیق.. 16
1-4) اهداف تحقیق.. 17
1-5) فرضیه های تحقیق.. 17
1-6- روش تحقیق.. 18
1-7-قلمرو تحقیق.. 19
1-8- تعریف واژه های تخصصی.. 19
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه. 22
2-2)وفاداری به برند وقصد خرید مجدد. 22
2-3-مدل وفاداری به بانک ها 25
2-4-مدلها و نظریات.. 26
2-4-1-ارزش ویژه برند براساس مدل آکر 26
2-4-2-مدل ارزش ویژه برند بری. 27
2-5-دیدگاه های ارزش ویژه برند. 29
2-5-1- دیدگاه مالی ارزش ویژه برند. 29
2-5-2-دیدگاه ارزش ویژه برند مبتنی برمشتری. 30
2-6-مدل کیفیت خدمات ادراک شده. 32
2-6-1-تعریف کیفیت خدمات.. 33
2-6-2-شاخص های کیفیت خدمات.. 34
2-7-پیشینه پژوهش…. 39
2-8- ارائه مدل مفهومی تحقیق.. 43
2-9-مفاهیم نظری.. 45
2-9-1-تعریف برند. 45
2-9-2-تصویرذهنی از برند. 47
2-9-3-هویت برند. 49
2-9-4- ارزش نام تجاری و ابعاد آن.. 50
2-9-5-تداعی برند. 52
2-9-6)آگاهی از برند. 53
2-9-7) ادراک از برند. 54
2-9-8)نگرش و ادراک مصرف کننده 55
فصل سوم: روش‏شناسی تحقیق
3-1) مقدمه. 61
3-2) مراحل بررسی تحقیق.. 62
3-3) روش تحقیق.. 63
3-4- جامعه آماری.. 65
3-5- روش نمونه گیری.. 66
3-6- ابزار گردآوری اطلاعات.. 66
3-7- آزمون های مورد استفاده در تحقیق.. 69
3-7-1- سنجش روایی /اعتبار پرسش نامه. 69
3-7-2- سنجش پایایی/اعتماد پرسش نامه. 70
3-7- حجم نمونه. 71
3-8- قلمرو زمانی تحقیق.. 72
3-9- قلمرو مکانی تحقیق.. 72
3-10- روش تجزیه و تحلیل داده ها 72
3-11- متغیرهای تحقیق.. 73
فصل چهارم: تجزیه تحلیل داده
4-1- مقدمه. 74
2-4) بخش اول: آمار توصیفی.. 75
4-2-1- بررسی سن پاسخگویان. 75
4-2-2- بررسی جنسیت پاسخگویان. 76
4-2-3- بررسی سطح تحصیلات پاسخگویان. 77
4-2-4- بررسی استفاده پاسخگویان از خدمات بانک.. 79
4-2-5 بررسی دلیل مراجعه به بانک پاسخگویان. 80
4-3- آمار استنباطی.. 81
4-3-1- تحلیل همبستگی. 82
4-3-2- تحلیل رگرسیون ساده 85
4-3-3-تحلیل رگرسیون چند گانه. 89
4-3-4)آزمون  ناپارامتری من ویتنی بین متغیرها 91
4-3-5-آزمون ناپارامتری کروسکال والیس… 91
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه. 96
5-2) پاسخ به فرضیات تحقیق.. 97
5-2-1) فرضیه اول: رابطه معنادار بین آگاهی نسبت به برند و  انتخاب بانک و مراجعه مجدد . 97
5-2-2) فرضیه دوم: بین تصویر ذهنی و رفتارخرید مجدد رابطه ی معنادار وجود دارد. 98
5-2-3) فرضیه سوم:  بین ادراک از برند و مراجعه مجدد رابطه ی معناداری وجود دارد. 98
5-2-4) فرضیه چهارم: رابطه معنادار بین وفاداری نسبت به برند و مراجعه مجدد  . 98
5-3)پیشنهادات اجرایی و کاربردی.. 99
5-4) پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 100
5-5)محدودیت های پژوهش…. 100
فهرست منابع.. 101
پیوست ها 109
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اشکال و نمودار ها
شکل 2-1 مدل مفهومی پژوهش…. 44
نمودار 2-1. مدل ارزش ویژه مبتنی بر مشتری نت مایر، نت مایر،2004) 32
نمودار 2-2. کیفیت خدمات وارتباط آن با رضایت و وفاداری( چوو، 2002) 39
نمودار 3-1: فرایند تحقیق.. 63
نمودار 4-1. نمودار توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 76
نمودار 4-2. نمودار توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت… 77
نمودار 4-3. نمودار توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات.. 78
نمودار 4-4. نمودار توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب خدمات بانک… 80
نمودار 4-5. نمودار توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب فعالیت… 81
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
جداول 
جدول 2-1. نمونه ای از پیشینه پژوهش داخلی و خارجی.. 39
جدول 3-1. جدول مولفه های وفاداری مشتری.. 67
جدول 3-2. ردیف فاصله ای 5 گزینه ای لیکرت.. 69
جدول 3-3. ضریب آلفای کرونباخ هریک از متغیرهای تحقیق.. 70
جدول3-4. ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه. 71
جدول 3-5. انحراف معیار پیش آزمون.. 71
جدول 4-1. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 75
جدول 4-2. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت… 76

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...