جدول2-2- ارتباط بین فرآیندهای مدیریت دانش و مکانیزم‌های نوآوری

 

 

 

 

 

 

مکانیزم نوآوری
فرآیندهای مدیریت دانش
پاداش‌های انگیزشی/ محرک‌ها 

معرفی تغییر، دیدگاه‌ها‌، گروه‌ها، محیط

ارزیابی فرهنگی، سازمانی و گروهی

پذیرش هر چیزی به صورت موقت: تیم‌ها ، سازمان‌ها، رویه‌ها، خطوط تولید

عدم پذیرش عقاید و ارزش های بنیانی (شخصی و سازمانی)

تشویق آزمایش و انکار تخصص‌ها

 

عوامل محیطی: شرایط کاری، ابزارهای اقتصادی

مکانیزم‌های انتقال و مشاوران

پذیرش تفاوت‌ها و استخدام هوشمندان

تحریک نارضایتی
خلق دانش
تشویق یادگیری و آموزش (اغلب به طور متناوب) 

منابع درونی و بیرونی (اجتماعات کاربران)

فرصت‌ها (به بیرون جعبه نگاه کنید)

ابزار یا رسانه ذخیره سازی عقاید قابل استفاده یا غیر قابل استفاده
اکتساب دانش
دستورات استراتژیکی 

سازماندهی دانش کاربردی یا دانش فرآیندی

زیر سوال بردن عمل‌های موجود

استفاده از چشم انداز‌ها با دیدگاه‌های مختلف (سهیم سازی عقاید)
سازماندهی
ارتباط بین آنهایی که می دانند با آنها که نیاز به دانستن دارند. 

تشویق سهیم سازی عقاید

ایده‌ها را زنده نگه دارید، صرفا بایگانی نکنید، تا آنجا که ممکن است آنها را عینی کنید.

توزیع اطلاعات در باره آنها که می دانند یعنی مشخصات موضوعات مهم
اشاعه
آزادی برای تجربه: نمونه اصلی، مدل‌ها، راهنما، عقایدی که در تجربه موفق هستندیا خوب درخشیدند. 

پذیر سازمان درباره نادیده گرفتن سودهای مالی
کاربرد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...