پایان نامه مشتریان و انتخاب بانک:/ترجیح مشتری |
علوم اجتماعی – جامعه شناسی
علوم ارتباطات
عمران
مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی
معماری و شهرسازی
مهندسی برق
مهندسی شیمی
مهندسی صنایع
مهندسی کامپیوتر
پایان نامه مشتریان و انتخاب بانک:/ترجیح مشتری
ترجیح مشتری
ترجیح مشتری ناشی از نگرشی است که نسبت به یک فعالیت نهاد اجتماعی و یا ایدهایی خاص دارد و نگرش بیانگر احساس مساعد یا نامساعد در مورد یک شئ است. بررسیهای انجام گرفته نشان میدهد که شکلگیری نگرش متاثر از سه عامل زیر است:
نحوه اکتساب نگرش: نگرش از طریق تجربه مستقیم، در معرض قرار گرفتن، شرطی شدن کلاسیک، شرطی شدن عامل، یادگیری مشاهدهایی و مقایسهایی اجتماعی بهدست میآید.
منابع تاثیر گذار بر شکل گیری نگرش: این منابع شامل تجارب گذشته و مستقیم دوستان و آشنایان و بازاریابی مستقیم و تبلیغات است.
عوامل شخصیتی: شخصیت نقش مهمی در شکل گیری نگرش دارد. افراد دارای نیاز شناختی بالا با احتمال بیشتر به تبلیغات آگاه کننده یک موضوع یا یک کالا، پاسخ مثبت نشان میدهند اما کسانی که نیاز شناختی پایینی دارند احتمالا در پاسخ به تبلیغات احساسی نگرش مثبتتر بدست میآورند.
شناخت اطلاعات و باورهای مشتری از محصول(خدمت)، مکان، کارکنان، شواهد فیزیکی، مدیریت فرایندها، و… میتواند موجب نگرش مثبت و ایجاد ترجیح به یک محصول و یا نام تجاری خاص شود. (Schiffman, 1994)
2-1-30- رفتار خرید مصرف کننده
رفتار خرید مصرفکننده همواره بهعنوان یک موضوع مهم بازاریابی مطرح بوده است. اساس رفتار مصرفکننده بر طبق پنج مرحله زیر است:
شناسایی مشکل
●جستجوی اطلاعات
●ارزیابی گزینهها
●تصمیم خرید
) Constantinides, 2004,111). ●رفتار پس از خرید
2-1-31- بازاریابی خدمات بین المللی
بعضی از صنایع خدماتی در سطح جهانی از سابقهی طولانی برخوردار هستند، برای مثال، صنعت بانکداری یکی از اولین مواردی بود که ابعاد جهانی پیدا کرد. بانکها برای برآورده کردن نیازهای اعتباری و ارزی خارجی مشتریان خود در کشورهای متبوعشان که در حال معاملات خارجی هستند، باید خدمات بین المللی و جهانی ارایه کنند. در سالهای اخیر اگر چه، حوزهی مالیه بین الملل گسترش یافته است، ولی بسیاری از بانکها واقعا عملیات جهانی دارند. برای مثال، دویچ بانک آلمان، در 41 کشور شعبه دارد. بنابراین مشتریانش در سراسر جهان که میخواهند از فرصتهای به وجود آمده در اثر اتحاد در آلمان بهرهمند شوند، میتواند امکانات پولی را نه تنها در فرانکفورت، بلکه حتی در زوریخ، لندن، پاریس و توکیو نیز ارائه کند. (اسماعیل پور،1384، 337-336)
لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1398-07-14] [ 11:52:00 ب.ظ ]
|